Budowanie linków to proces pozyskiwania odnośników z innych stron internetowych do własnej strony.
Wszyscy marketerzy i właściciele firm powinni być zainteresowani budowaniem linków, aby zwiększyć ruch z polecenia i wzmocnić autorytet swojej strony.
Dlaczego warto budować linki?
Algorytmy Google są złożone i stale ewoluują, ale linki zwrotne pozostają ważnym czynnikiem w decydowaniu przez każdą wyszukiwarkę, które strony rankują dla jakich słów kluczowych.
Budowanie linków to jedna z wielu taktyk używanych w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), ponieważ linki są sygnałem dla Google, że twoja strona jest wartościowym zasobem godnym cytowania.
Dlatego strony z większą liczbą linków zwrotnych zazwyczaj osiągają wyższe pozycje.
Co to jest link building (budowanie linków)?
Istnieje właściwy i niewłaściwy sposób budowania linków do twojej strony. Jeśli zależy ci na długoterminowym funkcjonowaniu twojej strony i firmy, powinieneś angażować się tylko w naturalne budowanie linków, czyli proces zdobywania linków, a nie ich kupowanie czy osiąganie ich przez manipulacyjne taktyki (czasami nazywane SEO typu black-hat, co może skutkować faktycznym wykluczeniem twojej strony z wyników wyszukiwania).
Mówiąc to, naturalne, organiczne budowanie linków jest trudnym i czasochłonnym procesem.
Nie wszystkie linki są równie wartościowe: Link ze strony z wysokim autorytetem takiej jak WP.PL będzie miał większy wpływ na twoje pozycje w SERP niż link z małej lub nowo utworzonej strony, ale wysokiej jakości linki są trudniejsze do zdobycia.
Pamiętaj, budowanie linków jest kluczowe dla osiągania wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Dlaczego budowanie linków jest ważne dla SEO?
Budowanie linków jest ważne, ponieważ jest głównym czynnikiem, jakim Google kieruje się przy rankingu stron internetowych. Google zauważa, że:
“Ogólnie rzecz biorąc, webmasterzy mogą poprawić ranking swoich stron, zwiększając liczbę wysokiej jakości stron, które do nich linkują”.
Ważne są:
- Zaufanie i autorytet linkujących stron
- Optymalizacja SEO i treści odpowiednich stron
- Tekst przychodzących linków w kotwicy (ang. anchor)
- Aby uzyskać bardziej szczegółowe wyjaśnienie, jak obliczany jest PageRank, przeczytaj te zasoby: Najważniejsze jest to, że jak mówi Google, masz większe szanse na wyższą pozycję swoich treści dla celowych słów kluczowych, jeśli uda ci się zdobyć linki z zewnętrznych stron do twoich stron.
Proste strategie budowania linków: Jak sprawić, by inne strony linkowały do ciebie
Istnieje wiele strategii budowania linków, które mają na celu zdobycie linków z zewnętrznych stron internetowych do twojej strony:
Tworzenie i promocja treści – twórz przekonujące, unikalne, wysokiej jakości treści, które ludzie będą naturalnie chcieli cytować i do których będą linkować, a następnie informuj o nich ludzi.
Musisz rozpowszechnić informacje, zanim będziesz mógł oczekiwać, że ktoś znajdzie twoje treści i zlinkuje do nich!
Recenzje i wzmianki – umieść swój produkt, usługę lub stronę przed influencerami w twojej branży, takimi jak popularni blogerzy czy osoby mające duże obserwacje w mediach społecznościowych.
Linki od znajomych i partnerów – poproś ludzi, których znasz i z którymi współpracujesz, aby zlinkowali do twojej strony.
Pamiętaj, że relewanckość ma znaczenie; linki z stron znajdujących się w tej samej ogólnej branży lub niszy co twoja strona będą miały większą wartość niż linki z losowych, niezwiązanych stron.
Budowa wielu linków może zająć trochę czasu, ale bądź cierpliwy i pamiętaj, że skróty, takie jak kupowanie linków, są sprzeczne z wytycznymi Google i mogą być niszczące dla twojego SEO. Nie ryzykuj.
Buduj linki za darmo dzięki wewnętrznemu budowaniu linków
Jest łatwy, niedoceniany sposób na budowanie linków do stron, które próbujesz poprawić w rankingach wyszukiwarek. To metoda, nad którą masz całkowitą kontrolę: wewnętrzne budowanie linków.
Próbując uzyskać wysoką pozycję strony internetowej, należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych czynników:
- Tekst w kotwicy (ang. anchor) – jedną z najważniejszych rzeczy, które wyszukiwarki biorą pod uwagę przy rankingu strony, jest rzeczywisty tekst, którego używa linkująca strona, aby mówić o twoich treściach.
- Jakość linkującej strony – kolejny czynnik brany pod uwagę to jakość strony wysyłającej link; wyszukiwarki pozwalają linkom z wysokiej jakości, zaufanych stron liczyć się bardziej w podnoszeniu rankingu niż wątpliwe strony i witryny.
- Strona, do której kierowany jest link – często, gdy ludzie mówią o twojej stronie, linkują do strony głównej. To utrudnia poszczególnym stronам osiągnięcie wysokich pozycji (ponieważ trudno im wygenerować własną równowartość linków).
Są to wszystko elementy, nad którymi nie mamy kontroli, próbując zdobyć linki z innych stron do naszych. Możemy jednak kontrolować wszystkie te elementy, linkując do naszych własnych stron z naszych własnych treści. Możemy:
- Określić, jakiego tekstu kotwiczngo użyć
- Decydować, do której strony kierować ten tekst kotwiczny.
- Zapewnić, że jakość i treść linkującej strony jest wysoka (ponieważ to nasza strona!)
- Budowanie zewnętrznych linków do twojej strony jest ważne, ale koncentrując większość wysiłków na optymalizacji tych wewnętrznych linków, możesz budować jakościowe linki przychodzące z bogatym tekstem kotwicznym do odpowiednich stron, co zapewni ci niezrównany wzrost rankingu (za darmo!).
Narzędzia i wskazówki do budowania wewnętrznych linków
Jak więc zabrać się za budowanie tych świetnych wewnętrznych linków? Cóż, możesz ustawić system wzajemnego linkowania swoich stron w kilku prostych krokach:
- Badania słów kluczowych dla budowania linków – najpierw musisz użyć narzędzia do badań słów kluczowych, aby zasugerować ci wiele słów kluczowych, które są zarówno relewantne, jak i popularne.
- Przypisanie słów kluczowych do treści – następnie musisz strategicznie pogrupować swoje słowa kluczowe, tworząc architekturę informacji przyjazną dla wyszukiwarek.
- Linkowanie stron za pomocą docelowego tekstu kotwicznego – ostatnim krokiem jest zastosowanie twoich badań słów kluczowych do inteligentnego wzajemnego linkowania; robisz to, linkując do treści, używając odkrytych słów kluczowych.
- Realizacja trzeciego punktu jest kluczowa. Musisz upewnić się, że linkujesz do odpowiednich stron z odpowiednim tekstem kotwicznym.
Leave a Reply